ျဖစ္ပ်က္သေဘာက ကိုယ္စားျပဳေနေသာအရာမ်ား

0

ရပ္ၿပီးတရားမွတ္ခ်င္ေပမယ့္ မွတ္လို႔မရဘဲ ကိုယ္ႀကီးယိုင္ယိုင္ေနေတာ့ လမ္းေလၽွာက္ရင္းမွတ္မယ္ဆိုၿပီး ခပ္ေျဖးေျဖးလွမ္းရင္း မွတ္ေနက်အတိုင္း မွတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ သံသရာစက္ဝန္းႀကီးလည္ေနတာကို ပိုထင္ထင္ရွားရွား ျမင္လာၿပီး တပတ္ၿပီးတပတ္လည္ေနသလိုျဖစ္ေနတဲ့ ဘယ္ေျခလွမ္း ၊ ညာေျခလွမ္းေတြဟာ ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြားတဲ့အရာေတြပါလားလို႔ ေတြ႔ျမင္လာတယ္။

လွမ္းေနတုန္းသာ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ေျပာႏိုင္တာ ၊ တလွမ္းဆံုးသြားရင္ပ်က္သြားၿပီေပါ့။ ဒီလိုျဖစ္ပ်က္သေဘာတရားကို ျမင္လာတဲ့အခါမွာ တဘဝၿပီးတဘဝ ျဖစ္ပ်က္သြားတဲ့ သံသရာဆိုတာကိုလည္း ျမင္လာတယ္။ အခုဘဝျဖစ္ေနလို႔သာ ဒီဘဝႀကီးမွာ လိုက္ပါခံစားေနတာ ၊ ဒီဘဝဆံုးသြားၿပီဆိုတာနဲ႔ ပ်က္သြားၿပီေလ။ အဲဒီမွာ အနိစၥဆိုတဲ့ မၿမဲတဲ့သေဘာတရားကို စတင္ သိျမင္လာခဲ့တာပါ။

ဒီျဖစ္ပ်က္သေဘာတရားကို ေျခလွမ္းစခ်ိန္မွာ ျမင္လာေတာ့ ျဖစ္ေနတာကို ရပ္တန္႔ထားလို႔ရမလားဆိုတဲ့ စမ္းသပ္ခ်င္စိတ္ကေလး ဝင္လာျပန္တယ္။ ဒီေတာ့ လွမ္းလက္စေျခလွမ္းကို အဆံုးမသတ္ဘဲ ေလထဲမွာ ေျမႇာက္လ်က္ထားၿပီး မွတ္ၾကည့္မိတယ္။ ကိုယ္ႀကီးဟာ ယိုင္ၿပီးေျမႇာက္ထားတဲ့ေျခလွမ္းက ေျမေပၚက်သြားခဲ့တာကို သိလိုက္ရတယ္။

အဲဒီမွာ ကိုယ္မခ်ခ်င္တဲ့ေျခလွမ္းဟာ ကိုယ္လိုခ်င္တိုင္း လုပ္ယူလို႔မရဘူး က်ခ်ိန္တန္ က်သြားတာပဲ ၊ ျဖစ္ခ်ိန္တန္ ျဖစ္သြားတာပဲဆိုတဲ့ အနတၱ သေဘာတရားကိုပါ သိျမင္လာတယ္။ ေျခလွမ္းရပ္လို႔ တရားမွတ္လို႔လည္းမရ ၊ လွမ္းလက္စေျခလွမ္းကို မခ်ဘဲ မွတ္လို႔လည္းမရေတာ့ ေျခလွမ္းကိုဆက္လွမ္းရင္း တရားမွတ္ရေတာ့တယ္။ ကိုယ္မလုပ္ခ်င္လည္း လုပ္ေနရတဲ့ ဒုကၡဆိုတဲ့ သေဘာတရားကိုပါ သိျမင္လာခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာ အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱ သေဘာတရားဟာ ရွင္းသြားခဲ့ပါၿပီ။ တရားဆိုတာ သတိကေလး ၊ ဥာဏ္ကေလးကပ္ၿပီး ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အစကေလးေပၚလာတာနဲ႔ ခ်ည္လံုးကခ်ည္စဆြဲျဖည္ထုတ္လိုက္သလို အကုန္ေျပၿပီး ေပၚလာတဲ့သေဘာရွိပါတယ္။

ပိုရွင္းေအာင္ ျပန္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တိုင္း ျဖစ္ခြင့္မရတာ ၊ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ခြင့္မရတာဟာ အနတၱ ၊ မလုပ္ခ်င္ဘဲ လုပ္ေနရတာ ၊ မရခ်င္ဘဲရေနတာေတြဟာ ဒုကၡ ၊ လိုခ်င္တဲ့အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ မလိုခ်င္တဲ့အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ ျဖစ္ခ်င္ခ်င္ ၊ မျဖစ္ခ်င္ခ်င္ ျဖစ္သြားတဲ့ အရာအားလံုးရဲ႕ အဆံုးဟာ တနည္းတဖံု ပ်က္စီးသြားရျခင္းပဲ။ ဒါဟာ အနိစၥပါ။

လူတိုင္းသိေနတဲ့ ဝင္ေငြနဲ႔ အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱ ခြဲျခားျပရမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္လိုခ်င္သေလာက္ ဝင္ေငြေတြ မရႏိုင္တာဟာ အနတၱ ၊ လက္ထဲရွိေနတဲ့ တန္ဖိုးႀကီးပစၥည္း၊ ရာထူး ၊ အာဏာနဲ႔ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြ ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးသြားမွာ ၊ သူမ်ားလုယူသြားမွာ ၊ ေက်ာ္သြားမွာေတြကို ေတြးပူေနရၿပီဆိုရင္ ဒါဟာ ဒုကၡပါ ၊ ဘယ္လိုအေၾကာင္းနဲ႔ပဲဝင္လာလာ ေနာက္ဝင္ေငြေၾကာင့္ ေနာက္တိုးတာေတြ ထည့္မေပါင္းရင္ ေရွ႕ကဝင္ခဲ့တဲ့ေငြဟာ သံုးစရာရွိတာေတြသံုးရင္ ပါးသြား ၊ ကုန္သြားတာပဲ အဲဒါဟာ အနိစၥမဟုတ္လား။ ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာႀကီးပြားေနပါေစ ၊ အာဏာႀကီးေနပါေစ ၊ လွပပါေစ ၊ ေက်ာ္ၾကားပါေစ အဲဒီအရာက ကိုယ့္စြန္႔မသြားရင္ အဲဒီအရာကို တေန႔တခ်ိန္မွာ ကိုယ္က စြန္႔ခြါသြားရမွာပါ။ ဒါဟာ အနိစၥဆိုတဲ့ မၿမဲျခင္း သေဘာပဲေလ။

အခ်စ္နဲ႔ေျပာရမယ္ဆို ဘယ္လိုအခ်စ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ခ်စ္တဲ့သူအတြက္ ပူေလာင္ရတယ္။ သားသမီးအတြက္ မိဘက ပူေလာင္ရသလို ၊ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့သူအတြက္ ခ်စ္မိသူေတြက ပူေလာင္ရတယ္။ အဲဒါေတြဟာ ဒုကၡပါ။ ကိုယ္ကခ်စ္လြန္းလို႔ ဒါကိုျဖစ္ေစခ်င္ေပမယ့္ သူဟာကိုယ္မဟုတ္တဲ့အတြက္ ကိုယ့္ဆႏၵအတိုင္း တေသြမတိမ္း လိုက္မလုပ္ႏိုင္တာဟာ အနတၱသေဘာေလ။ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ သူကကိုယ့္ကိုခြဲရင္ခြဲ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ကသူ႔ကိုခြဲရင္ခြဲ ရွင္ျခင္း ၊ ေသျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးနဲ႔ ကြဲကြာသြားရတာက အနိစၥသေဘာပါ။

ငါဆိုတဲ့ ကိုယ္ႀကီးကို ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ ေမြးကင္းစအရြယ္က ကိုယ့္ပံုနဲ႔ အခု စာဖတ္ေနတဲ့ပံု တူေသးရဲ႕လား။ ဘယ္တူေတာ့မလဲ အသက္ႀကီးလာၿပီေလ။ အဲဒီလို ဆယ္စုႏွစ္ေတြအၾကာမွာ ပံုစံမတူေတာ့ဘူးဆိုရင္ ေနာင္ဆယ္စုႏွစ္ေတြအၾကာမွာ ျဖစ္လာမယ့္ကိုယ့္ပံုနဲ႔ အခု စာဖတ္ခ်ိန္ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ကိုယ့္ပံုလည္း မတူႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အိုလာမွာပဲ။ အိုရင္နာလာမွာပါပဲ။ မအိုဘဲနာေနတဲ့သူေတြ ေတြ႔ခ်င္ရင္ ေဆး႐ံု ၊ ေဆးခန္းေတြမွာ သြားၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။

မအိုခ်င္ဘဲအိုရတာ ၊ မနာခ်င္ဘဲနာရတာ ၊ မေသခ်င္ဘဲေသရတာဟာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့အတိုင္းမျဖစ္လို႔ အနတၱသေဘာပါ။ ဒါေတြကို မခံစားခ်င္ဘဲ ခံစားေနရတာက ဒုကၡသေဘာေပါ့။ တခ်ိန္မွာ မလြဲမေသ ေသၾကရမွာပဲ။ ဒါဟာ အနိစၥသေဘာေပါ့။

အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱဆိုတာ ကၽြန္မငယ္ငယ္ကတည္းက ၾကားဖူးခဲ့တာပါ။ ျဖစ္ၿပီးပ်က္တယ္ဆိုတာလည္း ၾကားဖူးတာပဲ။ ကံ ကံ၏အကိ်ဳးဆိုတာလည္း ၾကားဖူးတာပဲ။ ၾကားဖူးတာနဲ႔ လက္ေတြ႔က်င့္လို႔ တရားသေဘာကို ကိုယ္ေတြ႔သိျမင္လာတာဟာ အမ်ားႀကီး ကြာျခားပါတယ္။ အမွန္တရားကေတာ့ မကြာျခားပါဘူး။ ေလးနက္မႈက ကြာျခားတာပါ။ ကိုယ္တိုင္လက္ေတြ႔က်င့္ႀကံၿပီး သေဘာေပါက္နားလည္လာေတာ့ စိတ္ထဲလံုးဝရွင္းလင္းသြားပါတယ္။

စာေတြ႔နဲ႔လက္ေတြ႔ ဘာကြာျခားသလဲဆိုေတာ့ စာေတြ႔ဟာ လက္ေတြ႔ေလာက္ နားလည္ကၽြမ္းက်င္မႈမရွိတာပါ။ အသိပဲရွိေသးတယ္ ၊ အက်င့္မရွိေသးေတာ့ ဘယ္လိုက်င့္ရမွန္းမသိဘူးေပါ့။ အသိမွာမိုးပ်ံတတ္ၿပီး တကယ္လုပ္ေတာ့ဆိုရင္ ဘယ္ကစရမွန္းမသိဘူးျဖစ္တတ္တယ္။ တကယ္က်င့္တဲ့သူက်ေတာ့ က်င့္ရင္းကၽြမ္းက်င္လာတဲ့အတြက္ အသိမွာ ျမင္တာနဲ႔ အလြယ္တကူ ခြဲျခားစိတ္ျဖာမႈလုပ္ႏိုင္တယ္။

တကယ္ဆို အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱအားလံုးဟာ ကၽြန္မတို႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေန႔စဥ္ျဖစ္ပ်က္ေနပါတယ္။ ဒါကို သတိထားၾကည့္ႏိုင္ ၊ သိႏိုင္တဲ့ ဥာဏ္ကေလးမေပၚေသးလို႔ မသိႏိုင္ၾကေသးတာပါ။ တရားဆိုတာသိသြားရင္ ကိုယ္ေပၚမွာလည္းရွိတယ္ ၊ ကိုယ္ထဲမွာလည္းရွိတယ္ ၊ ပတ္ဝန္းက်င္မွာလည္းရွိတယ္ ၊ ေနရာတိုင္းမွာ အရာတိုင္းဟာ ျဖစ္ပ်က္ေနတယ္ဆိုတာ သိလာပါတယ္။

ၾသကာသ (Burmesehearts.com)

 

You might also like