ရင့္က်က္စြာရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔ အခက္ခဲဆံုးေသာအရာ

0

ဘဝမွာ ဘယ္လိုအခက္အခဲကိုပဲေတြ႔ေတြ႔ ၊ ဘယ္လိုဆံုး႐ံႈးမႈေတြကိုပဲၾကံဳၾကံဳ အသက္နဲ႔ခႏၶာၿမဲေနသမၽွ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ၊ မေပ်ာ္ေပ်ာ္ ဘဝမွာ ေရွ႕ဆက္ရဦးမယ္။ ေရွ႕ဆက္ရန္မရွိေအာင္ ဆံုး႐ံႈးသြားရတယ္ဆိုတဲ့အရာဟာ အသက္နဲ႔ခႏၶာ မၿမဲေတာ့တဲ့ကိစၥပါပဲ။ ဆိုလိုတာက ေသျခင္းတရားေပါ့။

လူေတြဟာ တေန႔ေသမွာသိၾကေပမယ့္ ေသစကားဒီေန႔ေျပာၾကည့္ မေျပာေကာင္း ၊ မဆိုေကာင္းလို႔ ေျပာၾကလိမ့္မယ္။   နိမိတ္မရွိ ၊ နမာမရွိလို႔ သတ္မွတ္ရင္းစြဲေတြေၾကာင့္ ေသမယ့္အေရးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မေတြးၾကည့္သင့္တဲ့ကိစၥတခုလို ၊ ဘုန္းႀကီးတရားေဟာခ်ိန္ေလာက္ မွတ္သားနာယူဖြယ္ ကိစၥတခုလို ၊ အခါအခြင့္သင့္လို႔ သံေဝဂ ခဏတာရသြားေလာက္တဲ့ ကိစၥေလးတခုလိုပဲ သေဘာထားၾကတာမ်ားတယ္။

ဒီလိုက်င့္သားရေနတဲ့ စိတ္ေတြ ၊ အယူေတြေၾကာင့္ တကယ္ပဲ ေသရမယ့္ေရာဂါႀကီးရွိေနမွန္း သိလိုက္ရတဲ့အခါ ၊ ေသေဘးနဲ႔မ်က္ျမင္ၾကံဳႀကိဳက္တဲ့အခါမွာ မလုပ္ရေသးတဲ့ကိစၥေတြရယ္၊ စီစဥ္စရာရွိတဲ့ကိစၥေတြရယ္ ၊ ျဖတ္စရာရွိေနတဲ့ကိစၥေတြရယ္ ၊ ေျပာစရာစကားေတြရယ္ေၾကာင့္ ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ကုသိုလ္တရားေတြကို ေနာက္ဆံုးခ်ိန္မွာ သတိပြားရမယ့္အစား အကုသိုလ္စိတ္ကေလး ကပ္ၿငိသြားလို႔ မေရာက္သင့္တဲ့ေနရာ ေရာက္သြားရတဲ့သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။

ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အရြယ္မွာ ကၽြန္မ တရားထိုင္ေတာ့ ဘုရား ၊ တရားနဲ႔ သံဃာဂုဏ္ေတြျမင္လို႔ သံသယရွင္း ဒိဠိလည္း ပယ္ၿပီ ၊ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာနဲ႔ ျဖစ္ပ်က္ဆိုတာကို သိျမင္ၿပီး အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱ ေတြလည္း သိျမင္ၿပီ ၊ အရွိန္ဆိုတဲ့သေဘာတရားနဲ႔ အလ်ဥ္ရဲ႕ အနက္ကိုလည္း သိေနၿပီ ၊ အနတၱဆိုတာေကာင္းေကာင္း သိနားလည္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ျဖစ္ခ်င္တိုင္းမျဖစ္ ၊ မျဖစ္ခ်င္ရင္လည္း ျဖစ္ေနတာကို ေကာင္းေကာင္း သိသြားခဲ့ၿပီေလ။ ဒီေတာ့ ျဖစ္ခ်င္တာေတြအတြက္ သိပ္စိတ္ပူပင္မႈေတြမရွိဘူး။ မျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္လာတာကိုလည္း သိပ္ပူပင္မေနေတာ့ဘူး။ လုပ္ေနသမၽွကိုသာ အေကာင္းဆံုးစိတ္ထား ၊ အေကာင္းဆံုးလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ၿပီး ေနထိုင္သြားဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။

ဒီလိုစိတ္နဲ႔ ဆက္တရားထိုင္ေနရင္း တေန႔မွာ ေဝဒနာလည္းမျပ ၊ မွတ္စရာကလည္း မွတ္သိစိတ္ကေလးပဲရွိေနတဲ့ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေတာ့ စိတ္ကူးတခုေပါက္တယ္။ ဒါကေတာ့ မိမိကိုယ္မိမိ ေသခါနီးလူအျဖစ္သတ္မွတ္လို႔ တရားမွတ္ၾကည့္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးပါပဲ။

ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ကို ျဖတ္သန္းေနတဲ့ ေသခါနီးလူတစ္ေယာက္ (အသက္ေငြ႔ေငြ႔ေလးပဲက်န္တဲ့သူတစ္ေယာက္)ဟာ မ်က္စိလည္းမဖြင့္ႏိုင္ဘူး။ စကားလည္းမေျပာႏိုင္ဘူး။ မလႈပ္ရွားႏိုင္ဘူး။ မတုန္႔ျပန္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အခ်ိန္နဲ႔အမၽွ သူဟာ ေနာက္ဆံုးမိနစ္ ၊ ေနာက္ဆံုးစကၠန္႔ဆိုတာကို အသိတခုတည္းနဲ႔ ျဖတ္ေက်ာ္ေနရတာ။ အဲဒီအသိက ငါအသက္ရွင္ေသးတယ္ဆိုတဲ့ အသိကေလးပါပဲ။

ဒီလိုေသလူတစ္ေယာက္လို တရားက်င့္ေတာ့မယ္လို႔ ေသခ်ာသြားေတာ့ အခုကစ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ငါမတုန္႔ျပန္ဘဲ ဒီေသျခင္းဆိုတဲ့ေဝဒနာကို ေသလူတစ္ေယာက္လို ျဖတ္သန္းရင္းတရားမွတ္မယ္။ တကယ္ကေတာ့ ေသခါနီးေဝဒနာကို မေသခင္ တရားအမွတ္နဲ႔ရင္ဆိုင္မယ္ေပါ့။

ေသတယ္ဆိုတာ ဒီ႐ုပ္ႀကီးက အဆိုးရြားဆံုးေသာေဝဒနာကို မခံစားႏိုင္ေတာ့တဲ့အဆံုး ပ်က္သြားရတာပါ။ အသက္နဲ႔ခႏၶာ ကြဲသြားတာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ အသက္ဆိုတာ ဒီခႏၶာ ငါ့ခႏၶာ ၊ ငါဆိုတဲ့ အသိစိတ္ နာမ္နဲ႔ ႐ုပ္တြဲလ်က္ရွိေနမွ ရွင္သန္ျခင္းမည္တာပါ။ ႐ုပ္နဲ႔နာမ္တြဲလ်က္မရွိေတာ့ဘဲ လံုးဝပ်က္ျပယ္သြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဒီခႏၶာႀကီးပဲ အေသေကာင္အျဖစ္ က်န္ခဲ့တာေပါ့။ ဒါကိုလည္း ဒီလိုတရားထိုင္ခဲ့ၿပီးမွ ေသျခင္းသေဘာတရားကို လက္ေတြ႔သိခဲ့တာပါ။

ေသလူတစ္ေယာက္လို တုန္႔ျပန္မႈကင္းတဲ့စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးနဲ႔ တရားစထိုင္မယ္လို႔ သႏၶိဌာန္ခ်ၿပီး တရားစထိုင္ေတာ့ အရင္ထိုင္ေနက်တုန္းကေပၚတဲ့ေဝဒနာလိုမ်ိဳး ေျခဖ်ားကစၿပီး ပူလာတယ္ ၊ က်င္လာတယ္။ ဒါကို က်ဥ္ရင္က်ဥ္တယ္ ၊ ပူရင္ပူတယ္လို႔ စိတ္သြားတိုင္းမွတ္ရင္း ဝင္သက္ထြက္သက္မွတ္ရင္းက ထူူးျခားတဲ့ခံစားမႈစလာတယ္။  ေျခဖ်ားက ပူတာက်ဥ္တာေတြ ေျခသလံုးတက္လာေတာ့ ေျခဖ်ားေတြက ေအးစက္ၿပီး ေလးက်န္ခဲ့တာပါပဲ။ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ဟာ …. အရင္နဲ႔မတူ ထူးဆန္းတယ္ေပ့ါေနာ္။ ဒီ့ထက္ပိုဆက္မေတြးဘဲ အေပၚကိုတက္လာတဲ့ အဲဒီပူတာ ၊ က်ဥ္တာကိုမွတ္လိုက္ ဝင္သက္ထြက္သက္ကို မွတ္လိုက္နဲ႔ စိတ္ေရာက္တိုင္း အမွတ္ၿမဲေနေအာင္မွတ္ခဲ့တယ္။

ပူတယ္က်ဥ္တယ္ဆိုတဲ့ေဝဒနာဟာ ေပါင္ရင္းနားတက္လာေတာ့ ဒူးေခါင္းေအာက္ပိုင္းဟာ ေအးစက္ၿပီး ေလးက်န္ခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔မွတ္သိစိတ္ကေလး စိတ္စိတ္ကပ္ၿပီး မွတ္လာလိုက္တာ ပူတယ္က်ဥ္တယ္ဆိုတဲ့ေဝဒနာ ေပါင္ရင္းျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး ခါးပိုင္းတက္လာခ်ိန္မွာ ေျခေထာက္ေတြ အေၾကာဆတ္ဆတ္တုန္ေနတာကို ခံစားသိလိုက္ရတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ဒါဟာ ကိုယ္တပိုင္း ေသသြားခဲ့တာမို႔ အေၾကာဆြဲသလို ဆတ္ဆတ္တုန္ေနတာပါလားလို႔ ကိုယ္ေတြ႔သိလိုက္ရတာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္အထိ ကၽြန္မေရွ႕မွာ လူေသသြားတယ္ဆုိတာမျမင္ခဲ့ဖူးသလို ႐ုပ္ရွင္ေတြထဲမွာေတာင္ မၾကည့္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေသျခင္းဆိုတဲ့ေဝဒနာကို တရားထိုင္ရင္းနဲ႔ ကိုယ္ေတြ႔ ခံစားေနရၿပီေလ။

အေၾကာေတြ တဆတ္ဆတ္တုန္ၿပီး ခါးအာက္ပိုင္း ကိုယ္တပိုင္းလံုး ေအးစက္စက္ ေလးၿပီးက်န္ခဲ့တာ ေအာက္ပိုင္းတခုလံုး အလုပ္မလုပ္ေတာ့တဲ့သေဘာေပါ့။ ဒါလည္း ကၽြန္မသိစိတ္တခုတည္းနဲ႔ ျဖစ္ပ်က္ေနတာအားလံုးကို အမွတ္စိတ္စိတ္ကေလး ကပ္ၿပီးေတာ့ပဲမွတ္တယ္။ ဘာေတြေပၚေပၚ ဒါေတြဟာ ေသခါနီးေဝဒနာတခု ၊ ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြားမယ့္အရာတခုအျဖစ္ နာသမၽွ ၊ ေပၚသမၽွေတြကို မွတ္စိတ္ကေလးပဲ ကပ္ထားတယ္။ ဘာဆိုဘာမွ ဆက္မေတြးဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ပူတဲ့ ၊ က်ဥ္တဲ့ေဝဒနာဟာ ဝမ္းဗိုက္ထဲကေန တျဖည္းျဖည္းတက္လာေတာ့ ေဝဒနာေတြဟာ ပိုသည္းလာတယ္။ ေခၽြးသီး ၊ ေခၽြးေပါက္ေတြလည္းက်လာတယ္။

ျပင္းထန္တဲ့ေဝဒနာကို ကိုယ္ဘာမွလုပ္လို႔မရတဲ့ အနတၱသေဘာ ၊ ဒီကိုယ္ႀကီးရွိေနလို႔ ဒီေဝဒနာေပၚလာရတဲ့ ဒုကၡသေဘာ ၊ ပူတာက်ဥ္တာ စတဲ့ ေဝဒနာေတြဟာ ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြားတတ္တဲ့ အနိစၥသေဘာအျဖစ္ အမွတ္စိပ္စိပ္ မွတ္သြားႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ခႏၱီစသည္းခံျခင္းဆိုတာကို အေျခခံထားရပါတယ္။ ျဖစ္ပ်က္ေနသမၽွကို သည္းခံတဲ့စိတ္နဲ႔ ျဖတ္သန္းသြားရမွာပါ။ အဲဒီမွာ ဘုရားေဟာခဲ့တဲ့ သည္းခံျခင္းဟာ ေအာင္ျမင္ျခင္းဆိုတဲ့ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ေလးေလးနက္နက္ သိခဲ့တာေပါ့။

ေဝဒနာေတြဟာ ကိုယ့္ကိုႏွိပ္စက္ေနၿပီ။ ကိုယ္ဟာေသလူအျဖစ္အျဖစ္ ဘာမွမလုပ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့အခါ ျဖစ္ပ်က္ေနသမၽွသေဘာတရားကို သည္းခံတဲ့စိတ္ကေလးနဲ႔ ၾကည့္မွတ္ေန႐ံုပါပဲ။ ဒါပဲတတ္ႏိုင္တယ္ေလ။ ဒါ့အျပင္ဘာမွမလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ကိုယ္ကေသလူျဖစ္ေနတာကိုး။ ဒီလိုမွတ္ေနတုန္း တရားထိုင္တဲ့အခ်ိန္ျပည့္သြားတယ္။ တရားျဖဳတ္ဖို႔ေခါင္းေလာင္းတီးတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ဆြမ္းစားဆင္းခ်ိန္ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ကဒီမွာ အမွတ္ေကာင္းတုန္း။ ဆြမ္းငတ္ရင္ ငတ္ပေစ မွတ္လက္စဆက္မွတ္မယ္။ တရားမျဖဳတ္ဘူးဆိုၿပီး ဆက္မွတ္တယ္။

ကိုယ္ကဒီလိုစိတ္နဲ႔ ေသခါနီးေပၚသမၽွ အဆိုးရြားဆံုးေသာ နာက်င္ျခင္းေဝဒနာေတြကို ေခၽြးတလံုးလံုးနဲ႔ တရားမွတ္ေနခ်ိန္မွာ တကယ့္ကို တကိုယ္လံုးအေသနာက်င္ေနတာပါ။ အဲဒီနာက်င္မႈဟာ ဘယ္လိုမွ ခိုင္ႏိႈ္င္းမရဘူး။ အေသနာတယ္ဆိုတဲ့စကားရဲ႕အဓိပၸါယ္ကို အဲဒီေတာ့မွ ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္တယ္။ တကယ့္ကို အေသနာတာပါ။ ဒီလိုကိုယ္က ေဝဒနာေတြရဲ႕ႏွိပ္စက္မႈကို မွတ္စိတ္ကေလးနဲ႔ ၾကံ့ၾကံ့ခိုင္မွတ္ရင္း ရင္ဆိုင္သြားဖို႔ ႀကိဳးစားေနတုန္း ေဘးက ေယာဂီတစ္ေယာက္က ထမင္းစားျဖဳတ္ၿပီဆိုတာကို ေစတနာနဲ႔ လက္တို႔ သတိေပးလာတယ္။

သူကေတာ့ လက္ေခ်ာင္းကေလးနဲ႔တို႔ၿပီးေျပာတာပဲ။ ဒီမွာက ကိုယ့္ေဝဒနာနဲ႔ကိုယ္ အသည္းအသန္ အလူးအလဲနာက်င္ေနရေတာ့ ပထမဆံုး ေစတနာနဲ႔ လက္တို႔လာေျပာသူကို ေဒါသထြက္သြားမိတယ္။ မွတ္စိတ္က စိပ္ေနေတာ့ သူလက္တို႔လို႔ အဲဒီအတို႔ခံရတဲ့ေနရာက ဆထက္တပိုး ပိုနာက်င္ခံစားသြားရတဲ့ ေဝဒနာရယ္၊ ကိုယ့္ကိုဒီလိုနာက်င္ေအာင္ လုပ္ရေကာင္းလားဆိုတဲ့ လက္တို႔သူကိုျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေဒါသစိတ္ကေလးရယ္ကို မွတ္ေနရင္းကသိေနတာပါ။

အဲဒီေယာဂီကလည္း ကိုယ္မထမခ်င္း လက္ခ်ည္းတို႔ေျပာေနေတာ့တာပဲ။ လက္တို႔လို႔ မ်က္လံုးမဖြင့္ေတာ့ ကိုယ့္ပုခံုးတဖက္ကိုင္ၿပီး လႈပ္ေျပာျပန္တယ္။ ဒီမွာက မခံမရပ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆထက္တပိုးနာက်င္ေနၿပီမို႔ သူ႔ကိုဒီလိုမလုပ္ဖို႔ေျပာခ်င္စိတ္ ၊ သူေျပာတာကိုယ္သိတယ္လို႔ မ်က္စိဖြင့္ အသိေပးလိုစိတ္နဲ႔ အားယူၿပီး မ်က္လံုးဖြင့္ဖို႔ႀကိဳးစားတယ္။ အားကုန္ႀကိဳးစားၿပီး မ်က္လံုးဖြင့္ေပမယ့္ မ်က္သားတြင္းမွာပဲလႈပ္တုတ္တုတ္နဲ႔ မ်က္လံုးကေတာ့ ပြင့္မလာဘူး။ ဒါေပမယ့္ အားအလြန္ကုန္သြားတာေတာ့ ခံစားရတယ္။

အဲဒီမွာ ဘာဆင္ျခင္မိသလဲဆိုေတာ့ ေသခါနီးလူမမာေတြ မ်က္ျဖဴလန္တယ္ဆိုတဲ့စကားကို နားလည္လာတာပါ။ ကိုယ္လည္း သူတို႔လို အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစားၿပီး မ်က္စိအတင္းဖြင့္ၾကည့္ရင္ျဖင့္ မ်က္ျဖဴလန္ေနမလားပဲလို႔ သိလာတယ္။ ပုခံုးကိုဆက္လႈပ္ခါအသိေပးေနတဲ့ ဒီေယာဂီကို ကိုယ္သိေၾကာင္း ေခါင္းၿငိတ္ေျပာမယ္ဆိုၿပီးလႈပ္ၾကည့္ေတာ့ လူကလံုးဝလႈပ္မရဘူး။ သိတယ္လို႔ ပါးစပ္ကေျပာမယ္ဆိုၿပီး ႀကိဳးစားေတာ့ ပါးစပ္ပြင့္ဖို႔ကို အေတာ္အားယူရတာ ပြင့္သြားျပန္ေတာ့ ေလသံဖြဖြေလးပဲ ညည္းသံလိုလို ထြက္လာတယ္။

အဲဒီမွာဘာသိလာလဲဆိုေတာ့ ေသခါနီးလူေတြ ညည္းသံထြက္လာတတ္တယ္ဆိုတာ သူတို႔ အရမ္းနာက်င္ေနတယ္ဆိုတာရယ္ ၊ သူတို႔ေျပာခ်င္တဲ့စကားေတြ အားယူေျပာဖို႔ႀကိဳးစားရင္းနဲ႔ ထြက္လာတာက သည္းသံျဖစ္လို႔သြားတယ္ဆိုတာကို သိလာတယ္။ ကိုယ္ႀကိဳးစားသမၽွ အရာမထင္တဲ့ေနာက္မွာ သူပုခံုးလႈပ္တာေနတာကို လႈပ္တယ္လို႔မွတ္လိုက္ၿပီး ေပၚလာသမၽွ ထပ္တိုးေဝဒနာေတြကိုလည္း နာတယ္ပဲမွတ္လိုက္တယ္။ ကိုယ့္ဘက္က ဘာမွတုန္႔ျပန္ဖို႔ မႀကိဳးစားေတာ့ဘူး။ ဒီေယာဂီအျမင္မွာ ကိုယ္က တံု႔တံု႔မလႈပ္လို႔ထင္တယ္။ ဆက္မေျပာေတာ့ဘဲထြက္သြားတယ္။ အဲဒီေတာ့မွကိုယ္လည္း သူလႈပ္လို႔ ပိုနာတဲ့ေဝဒနာ သက္သာသြားေတာ့တယ္။

အဲဒီမွာ ဘာအသိရခဲ့သလဲဆိုေတာ့ ေသခါနီးသူေတြဟာ သူတို႔ကို ႏွိပ္စက္ေနတဲ့ ေသခါနီးေဝဒနာအေထြေထြေတြေၾကာင့္ သူတို႔ဟာ တကိုယ္လံုး အထိမခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ နာက်င္ၿပီးသားျဖစ္ေနၿပီ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လွည့္တဲ့ ဆရာဝန္ေတြ စမ္းသပ္တာတမ်ိဳး ၊ နာရီဝက္တခါ ကိုယ္လက္လွည့္ခံရတာကတမ်ိဳး ၊ လူနာေစာင့္က ဟိုထိဒီကိုင္ ဟိုလုပ္ဒီလုပ္ခံရတာတမ်ိဳး ၊ ေဘးမွာ စိတ္ေတြဟိုဒီေရာက္ေအာင္ လုပ္ေန ၊ ေျပာေနသူေတြေၾကာင့္ သူတို႔ဟာ ဘယ္ေလာက္ထိ ေဝဒနာေတြတိုးခံစားရမယ္ ၊ စိတ္ေတြ ဟိုေရာက္ဒီေရာက္ျဖစ္သြားတတ္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကိုလည္း ဆင္ျခင္မိခဲ့တယ္။ အရင္က ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေအာင္ လုပ္ခဲ့လုပ္ခဲ့ ေသခါနီး ဟိုေရာက္ ၊ ဒီေရာက္စိတ္ေတြေၾကာင့္ မဟုတ္တဲ့ေနရာ ေရာက္သြားတတ္တယ္ဆိုတာကို သိခဲ့တာေပါ့။

ဒီလိုနဲ႔ အမွတ္စိတ္စိတ္ေလးနဲ႔ဆက္မွတ္တုန္း ဝမ္းဗိုက္ႀကီးကလည္း ေလးၿပီးေအးသြားတယ္။ လက္ဖ်ား ၊ လက္ေမာင္းေတြဆိုတာလည္း တဆတ္ဆတ္တုန္လို႔ ေလးၿပီးေအးသြားတယ္။ အဲဒီမွာ အက်ယ္ဆံုးလို႔ထင္ရတဲ့ ႏွလံုးခုန္သံဟာ နာက်င္မႈေဝဒနာေတြနဲ႔ တျဖည္းျဖည္းတိုးဖြၿပီး ႏွလံုးရပ္သြားေတာ့မယ္လို႔ သိတဲ့အခ်ိန္မွာ ငါတကယ္ေသသြားေတာ့မွာလားဆိုတဲ့ အသိကႏွိပ္စက္လာတယ္။ အစတုန္းက ကိုယ္က ေသခါနီးေဝဒနာကို ေသလူတစ္ေယာက္လို တရားနဲ႔ၾကံ့ၾကံ့ခိုင္မွတ္ရင္း ျဖတ္သြားမယ္ဆိုတဲ့အသိပဲရွိခဲ့တာ။ ဒီလိုစမ္းမွတ္ရင္း တကယ္ေသသြားလိမ့္မယ္လို႔ မထင္ခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခုလို ႏွလံုးတကယ္ရပ္သြားမယ္ဆို ကိုယ္ေရာတကယ္ေသသြားမလားလို႔ ေတြးပူလာခဲ့တယ္။

အဲဒီမွာလာပါၿပီ ….  ေဇာသံုးတန္ဆုိတာေလ။ တေလၽွာက္လံုးအမွတ္စိပ္စိပ္ မွတ္လာခဲ့တဲ့ကိုယ့္အာ႐ံုမွာ အားကိုးမဲ့မ်က္ႏွာသြင္ျပင္နဲ႔ ေပၚလာတဲ့ အေမ့ပံု ၊ ကိုယ္လုပ္စရာရွိတာေတြ ၊ ေျပာစရာရွိတာေတြ ၊ ျဖတ္စရာရွိတဲ့ကိစၥေတြေပၚလာတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုေတာင္ ႏွလံုးခုန္ရပ္မွေတာ့ အရမ္းေနာက္က်သြားၿပီဆိုတဲ့အသိနဲ႔ ေဇာအေထြေထြကို လက္ေလၽွာ႕ရင္း ေပၚလာသမၽွမွတ္လို႔ တကယ္ေသမယ္ဆိုလည္း ဒီေလာကႀကီးက ထြက္သြားေတာ့မယ္လို႔ စိတ္ဒံုးဒံုးခ်လိုက္ေတာ့ ႏွလံုးခုန္ဟာရပ္သြားရင္း အသက္လို႔သတ္မွတ္မလား ၊ ဝိဥာဥ္လို႔သတ္မွတ္မလားမသိတဲ့အရာက လည္ၿမိဳနားေရာက္လာၿပီေလ။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ အလိုလိုေနရင္း ကိုယ့္ရဲ႕ကုိယ္ဟာ အေနာက္ကို တျဖည္းျဖည္း လန္က်ေနတာ ကိုယ္သိတယ္။ ဒီလိုပဲ လဲက်(လန္က်)ေနတာ သိတယ္ဆိုတဲ့အသိရယ္ ၊ နာက်င္မႈေတြရယ္ကိုပဲ ခပ္စိပ္စိပ္ဆက္မွတ္ေနတုန္း နာက်င္မႈေတြဟာ ႏွာသီးဖ်ားနားေရာက္လာတယ္။ အဲဒီကေန မွတ္စိတ္ေတြလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ဦးေႏွာက္ဟာ မွတ္စိတ္ကေလးပဲရွိေတာ့တာ။ ေနာက္လန္ေနတဲ့ကိုယ့္ ေခါင္းဟာ ၾကမ္းနဲ႔ထိသြားတာေတြ  ၿပီးေတာ့ အရာရာၿပီးေပ်ာက္ေမွာင္သြားသလိုျဖစ္သြားတာ ၊ အားလံုးအမွတ္ကေလးနဲ႔ပဲေနခဲ့တယ္။

ေသရင္လည္း ေသပေစလို႔ စိတ္ဒံုးဒံုးခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ ကိုယ့္စိတ္ဟာ ေခါင္းနဲ႔ၾကမ္းထိၿပီး ခဏအၾကာ မ်က္စိျပန္ပြင့္လာတယ္။ ကိုယ္တကယ္မေသဘူးဆိုတာ ျမင္ေနရတဲ့ မ်က္ႏွာၾကက္က သက္ေသထူႏိုင္ခဲ့တယ္။ ေဘးကအသံေတြကိုလည္း ၾကားလာတယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားထိုင္လ်က္ကိုယ္က ေနာက္လွန္ခ်လွဲေနသလိုျဖစ္တဲ့ အေနအထားကို ျပန္မျပင္ႏိုင္ေသးဘူး။ ငါမေသဘူးဆိုတဲ့အသိကေလးနဲ႔ ဒီကိုယ္ႀကီးျပန္မတ္ဖို႔ကိုလည္း မွတ္စိတ္ကပ္ၿပီးေတာ့ပဲ တျဖည္းျဖည္းျပန္ထိုင္လို႔ ၊ ခပ္ျဖည္းျဖည္းထရင္း ဆင္ျခင္မိတာက ရွင္သန္ျခင္းဆိုတာ ဒီ႐ုပ္ႀကီးက ဝင္သက္ထြက္သက္နဲ႔ လႈပ္ရွားလုပ္ေဆာင္ေျပာဆိုသမၽွေတြကို သိတဲ့နာမ္ေလး ကပ္ေနတာရယ္ပါ။ ႐ုပ္နဲ႔နာမ္သာ တြဲလ်က္မရွိရင္ ကၽြန္မတို႔ဟာ အေသေကာင္အတိုင္းပါပဲ။

ေသခါနီးေဝဒနာဆိုတာ ေၾကာက္စရာႀကီးဆိုတာထက္ ရင့္က်က္စြာရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔ အခက္ခဲဆံုးအရာလို႔ ကၽြန္မေျပာပါရေစ။ ကိုယ့္မွာအပူေတြမ်ားေလေလ ၊ တြယ္တာစရာေတြမ်ားေလေလ ၊ ေသျခင္းတရားဆိုတာကို လက္မခံႏိုင္ေလေလ ဒီေသျခင္းတရားကို လက္ေတြ႔က်က် ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းသြားဖို႔ ခက္ေလေလပါပဲ။ တကယ္ရင္ဆိုင္တဲ့အခါမွာ ကၽြန္မတို႔ဟာ အသိဆိုတဲ့အရာေလးတခုနဲ႔ပဲ ရင္ဆိုင္သြားရတာပါ။ ဘယ္ေလာက္ပဲခ်မ္းသာသာ ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲရာထူးႀကီးႀကီး အသိဆိုတဲ့အရာထက္ ပိုပါသြားတာဘာမွမရွိပါဘူး။ လာတုန္းကလည္းလက္ဗလာ ၊ ျပန္ေတာ့လည္း လက္ဗလာပါပဲ။

ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ လူ႔ဘဝဆိုတာ ေလွကားထစ္ေတြပါပဲ။ ပိုရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ ကိုယ့္ေန႔ရက္တြက ကိုယ့္ေလွကားထစ္ေတြပါ။ ကိုယ္ဘယ္ေန႔ရက္ေတြကို ျဖတ္သန္းခဲ့တယ္ ၊ ဘယ္ေလာက္ခ်ိဳၿမိန္ခဲ့တယ္ ၊ ဘယ္ေလာက္ခါးသီးခဲ့တယ္ဆိုတာကို တၿမံဳ႕ၿမံဳ႕ျပန္ေတြးၿပီး ခံစားေနရင္ျဖင့္ ဆက္တက္ရမယ့္အခိ်န္ေတြ ေႏွာင့္ေႏွးေရာ့မယ္။ ဒီလိုပဲ ဆက္တက္ရမယ့္ေလွကားထစ္ေတြကို ႀကိဳေရတြက္ေနရင္လည္း ဆက္တက္ရမယ့္အခိ်န္ေတြ ေႏွာင့္ေႏွးေရာ့မယ္။ ဘယ္ႏွစ္ထစ္တက္ခဲ့ၿပီးၿပီး ၊ ဘယ္ႏွစ္ထစ္ဆက္တက္ရမယ္ဆိုတာကို ကၽြန္မစိတ္မဝင္စားပါဘူး။ အခ်ိန္နဲ႔အမၽွ မွန္မွန္ေလးဆက္တက္သြားဖို႔ပဲ ကၽြန္မစိတ္ဝင္စားတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္ဟာ ဘဝမွာ ရွင္သန္ျခင္းအတြက္ တန္ဖိုးအရွိဆံုးအခ်ိန္ေတြပါပဲ။

ၾသကာသ (Burmesehearts.com)

You might also like